Incidentul s-a petrecut între stațiile Dimitre Leonida și Depoul Berceni, după ora 23:00, în afara orelor de program. Trenul Metropolis Alstom, care nu era alimentat cu tensiune, era tractat de o locomotivă diesel, când pantografele s-au ridicat și s-au rupt, afectând un cablu de comunicații și două jgheaburi de colectare a apei.
Surse Metrorex susțin că vina aparține celor de la Alstom, care ar fi trebuit să blocheze pantografele, sugerând chiar o posibilă eroare de soft.
Compania Alstom declară că că mecanicul Metrorex a tractat trenul cu pantograful ridicat, încălcând procedurile de testare.
Până acum, 11 din cele 13 trenuri contractate au ajuns în România, dar niciunul nu a fost omologat de AFER și nici nu a parcurs rodajul obligatoriu de 10.000 km. Metrorex a aplicat penalități de aproximativ 40 de milioane de euro companiei Alstom pentru întârzieri, întrucât cele 13 trenuri ar fi trebuit să fie livrate...