Andreea (nume fictiv) lucrează într-o agenție de comunicare și marketing. Șeful ei, Álvaro (de asemenea nume fictiv), o cheamă brusc în birou și îi spune, ca și cum i-ar oferi un compliment mascat în ordine: „Vreau să conduci un nou proiect de branding. Este urgent și foarte important pentru companie.”
„Firma cu care lucrăm vrea cât mai curând posibil să primească cele mai bune idei pentru a-și gestiona eficient marca, să-și definească clar identitatea și valorile, să se poziționeze mai bine pe piață și să creeze o imagine pozitivă în rândul clienților și consumatorilor. Nu e nimeni mai pregătit decât tine pentru a conduce acest proiect, așa că am nevoie să-mi spui chiar azi dacă preiei inițiativa, ca să ne putem apuca imediat de treabă”, încheie șeful Andreei.
Aparenta „ofertă” pe care Álvaro i-o face Andreei este un exemplu clasic de manipulare emoțională, o formă frecventă de control psihologic,...