Într-o discuție la Gândul, acesta a vorbit despre trecerea de la o politică axată pe trafic la una de mobilitate, în care obiectivul principal este schimbarea comportamentului de deplasare al bucureștenilor.
„Dacă o să continuăm o politică care se bazează exclusiv pe poduri, pasaje, penetrații, prelungiri […] acestea vor atrage și mai multe mașini. Acest lucru este foarte clar dovedit cu studii”, a explicat Ciucu, subliniind că marile capitale europene au reușit să reducă dependența de mașina personală prin politici curajoase.
De la mașina personală la transportul public
Ciucu spune că prioritatea trebuie să fie mutarea oamenilor din „auto individual” în transportul în comun, în special pentru cei care vin zilnic din județul Ilfov sau din zonele de birouri precum Pipera.
El a dat exemplul unui sistem de tip park & ride pentru navetiști: șoferii și-ar lăsa mașina la intrarea în oraș și ar continua cu transportul public, pe bază de abonament sau carte...

acum 1 ora
7






















English (US) ·
Romanian (RO) ·