Fără să ne dăm seama, ne-am schimbat obiceiurile de cumpărare. Atât inflația, cât și marketing-ul ne-au făcut să fim atenți la buzunare și la proveniența produselor pe care le achiziționăm. În acest context, mâncarea gata preparată și produsele locale câștigă teren.
Românii își calculează tot mai atent cumpărăturile. Astfel, cheltuielile pe bunuri de larg consum au crescut în prima jumătate a anului cu 4,3% față de perioada similară din 2024.
Dar din cauza inflației, creșterea este practic inexistentă. S-au redus semnificativ vânzările la țigări, dulciuri și băuturi răcoritoare. Chiar dacă intră la fel de des în magazine, românii cumpără în cantități mai mici.
Însă, există și creșteri ale vânzărilor. Hrana pentru animale înregistrează plus 12%. Tot mai căutate sunt produsele de înfrumusețare și mâncarea semi sau gata preparată.
Și la vin au crescut vânzările cu 11%. Un marea retailer arată că produsele locale atrag tot mai mulți cumpărăto...