Mii de şoferi se luptă anual cu firmele de asigurare ca să obţină despăgubiri după ce au fost implicaţi în accidente rutiere. Nu de puţine ori companiile oferă sume mai mici decât factura pentru reparaţii.
Puţini ştiu, însă, că pot să primească ajutor din partea unui sistem de soluţionare a litigiilor, recomandat de Autoritatea pentru Supraveghere Financiară (ASF).
Este vorba de SALFIN, un mecanism alternativ de soluţionare a litigiilor, care are rolul de a rezolva, pe cale amiabilă, conflictul dintre consumatori şi comercianţi. Solicitarea poate fi depusă online sau prin poştă.
Anul trecut, Salfin a primit doar 761 cereri de conciliere, iar jumătate dintre şoferii care au cerut ajutor şi-au rezolvat problema.
„Apare riscul în care asigurătorul să nu accepte integral valorile de despăgubire pe care tu le propui. De ce? Fiecare parte are posibilitatea de a analiza şi de a verifica care sunt preţurile în piaţă pe produsele şi serviciile res...