Majorarea TVA a fost absorbită parțial de comercianți, pentru a putea oferi clienților prețuri atractive, a explicat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, pornind de la analiza dată publicității marți.
Analiza a fost realizată pe baza datelor transmise de principalii șase retaileri: Auchan, Carrefour, Kaufland, Lidl, Profi și Selgros și include bunurile alimentare de bază aflate sub incidența Ordonanțelor de Urgență ale Guvernului de plafonare a adaosurilor comerciale (OUG 67/2023, OUG 89/2023 si OUG 5/2024). Acestea stabilesc măsuri temporare de combatere a creșterii excesive a prețurilor la 46 de grupe de alimente de bază și sunt valabile până la data de 30 septembrie 2025.
„Așa cum era de așteptat, prețurile produselor sezoniere au scăzut. În ceea ce privește prețurile celorlalte alimente din coșul zilnic de consum, am observat creșteri sub cele care rezultă din modificarea TVA, ceea ce înseamn...