Deși România deține, din păcate, un record negativ constant în Uniunea Europeană în ceea ce privește numărul de decese în accidente rutiere, iar viteza excesivă este una dintre principalele cauze, autoritățile amână, pe o perioadă nedeerminată, proiectul celor 400 de radare fixe, relatează Observator News.
Campioni la accidente provocate de viteză
Renunțarea la aceste radare va perpetua, cel mai probabil, situația tragică a accidentelor rutiere provocate de viteză. Șoferii vitezomani vor continua să se simtă în siguranță, știind că riscul de a fi prinși și sancționați este redus.
Totodată, decizia transmite un mesaj periculos șoferilor: că statul nu este capabil sau nu este suficient de interesat să aplice legea în mod eficient în ceea ce privește viteza.
„Cel mai devreme, ele ar putea deveni funcționale peste doi ani", au precizat autoritățile, lucru care subliniază o ineficiență administrativă crasă și o lipsă de urgență în abordarea u...