România avea la dispoziție 250 de milioane de euro prin PNRR pentru achiziția a 3.200 de microbuze școlare electrice. Comisia Europeană calculase un preț mediu de 78.000 de euro per vehicul. În realitate, cu aceeași sumă au fost cumpărate doar 1.300 de microbuze, la prețuri de două sau chiar trei ori mai mari decât costul real. Firma Aveuro Internațional din Prahova a acaparat peste 60% din licitații, iar patronul ei, Vlad Papuc, recunoaște fără ezitare: „Doamne ajută! Nu comentez prețul”.
Schema a funcționat aproape identic în toate județele, unde președinți sunt de la PNL, PSD ȘI UDMR. Caiete de sarcini restrictive, competiție redusă sau chiar inexistentă, prețuri supraevaluate și contracte atribuite în serie aceleiași companii.
Deși oficial totul a fost „legal”, oportunitatea și rezonabilitatea sunt acum puse sub semnul întrebării de către Corpul de Control al Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene.
Ministerul Educației a anunțat,...