De la începutul acestei luni, sistemul asigurărilor de sănătate este dat peste cap. În lipsa funcționării sistemului informatic, medicii au posibilitatea să întrebe direct la Casa de Asigurări dacă un pacient este sau nu asigurat. Însă se învârtesc în cerc: timpii de așteptare cresc, iar Casa nu are, adesea, un răspuns, tot din cauza nefuncționarii sistemului informatic – nu are unde să verifice, mai explică medicii.
Doctorul Gindrovel Dumitra, vicepreședintele Societății Naționale de Medicina Familiei, a explicat pentru HotNews că, deși CNAS a anunțat că permite, în această perioadă, acordarea de servicii medicale fără validarea cardului de sănătate, sunt probleme mari în cabinete deoarece „nu putem verifica dacă un pacient are sau nu calitatea de asigurat, iar aceasta este cea mai mare problemă”.
"Săptămâna trecută mai ales, a fost o perioadă de maxim paroxism: dacă în timpul altor perioade de nefuncționare a sistemului, în trecut, reușeam să validăm serviciile în sist...