Deși se credea până acum că roboții si computerele nu ne vor depăși niciodată, oamenii de știință sugerează într-un nou studiu că AI înțelege emoțiile mai bine decât oamenii, obținând scoruri mult mai mari decât o persoană obișnuită în alegerea răspunsului corect pentru a difuza diverse situații încărcate emoțional.
Desfășurarea studiului
Într-un nou studiu publicat pe 21 mai în revista Communications Psychology, oamenii de știință de la Universitatea din Geneva (UNIGE) și Universitatea din Berna (UniBE) au aplicat teste de inteligență emoțională utilizate pe scară largă (STEM, STEU, GEMOK-Blends, GECo Regulation și GECo Management) la modele lingvistice comune de mari dimensiuni (LLM), inclusiv ChatGPT-4, ChatGPT-o1, Gemini 1.5 Flash, Claude 3.5 Haiku, Copilot 365 și DeepSeek V3.
Ei au investigat două aspecte: în primul rând, compararea performanțelor AI și ale subiecților umani și, în al doilea rând, cap...