Preţurile alimentelor din Ungaria au scăzut cu 20% într-un an mulţumită reducerii marjelor de profit ale magazinelor de retail impuse de guvern, iar produsele din farmacii s-au ieftinit cu aproape 27%, a declarat recent un secretar de stat maghiar. Politicianul a identificat şi sursa „răului“. Potrivit acestuia, creşterile rapide de preţuri de la începutul anului s-au datorat retailerilor multinaţionali care profită de „marjele de profit excesive“.
Ca exemple, el a menţionat săpunul de vase, detergentul pentru rufe şi gelul de duş, la care marjele de retail depăşesc 30%. Pentru maghiari, vestea cu ieftinirile ar trebui să fie una bună. Totuşi, în datele statistice lucrurile arată altfel. În iulie, inflaţia a fost peste aşteptări, de 4,3%, cu mult peste ţinta de 3%, şi a avut la bază preţurile mari ale alimentelor, energiei şi serviciilor.
Din cauza presiunilor inflaţioniste, dar şi a incertitudinilor geopoli...